joi, 20 aprilie 2017

21 Aprilie - Izvorul Tamaduirii


Izvorul Tamaduirii, sarbatoare inchinata Maicii Domnului, este praznuita anul acesta pe 21 aprilie. Nu are data fixa. Ea este trecuta in calendar in vinerea din Saptamana Luminata, prima dupa Sfintele Pasti. La originea acestei sarbatori se afla o minune petrecuta in apropierea Constantinopolului. Potrivit Traditiei, un orb a primit vederea dupa ce s-a spalat cu apa unui izvor din jurul acestui loc. Orbul ajunge la izvor datorita imparatului Leon (457- 474), pe atunci neincoronat, care implineste descoperirea facuta de Maica Domnului: "Nu este nevoie sa te ostenesti, caci apa este aproape. Patrunde, Leone, mai adanc in padure si, luand cu maini apa tulbure, potoleste cu ea setea orbului si unge cu ea ochii lui cei intunecati".
Mai tarziu, cand Leon ajunge imparat, ridica pe locul unde s-a petrecut minunea o biserica cu hramul "Izvorul Tamaduirii". Aici primeste vindecare de o boala grea si imparatul Justinian (526-575), care ridica drept multumire o biserica si mai mare. Biserica zidita de imparatul Justinian a fost distrusa in anul 1453, de turci.
Izvorul tamaduirii din timpul lui Leon se pastreaza si in zilele noastre. Credinciosii care merg la Istanbul (numele nou al vechii cetati a Constantinopolului), se pot inchina in biserica Izvorului Tamaduirii. Actuala constructie este din secolul al XIX-lea, dar la subsolul acesteia se afla un paraclis din secolul al V-lea, unde exista izvorul cu apa tamaduitoare din trecut.
De Izvorul Tamaduirii, se sfintesc apele, slujba cunoscuta sub denumirea de Aghiasma Mica.
Maica Domnului a daruit si poporului roman izvoare tamaduitoare. Unul din acestea se afla la Manastirea Ghighiu din judetul Prahova, la mai putin de 5 km de municipiul Ploiesti. Potrivit Traditiei, episcopul sirian care a adus icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului in aceasta manastire (1958), a cerut iertare Fecioarei pentru ca a luat icoana din locul in care se afla, iar a doua zi, in locul in care s-a rugat, a aparut un izvor tamaduitor.
Un alt izvor cu apa vindecatoare se afla la Manastirea Dervent. Traditia spune ca acest izvor a tasnit din locul in care Apostolul Andrei a impuns piatra cu toiagul.
Alt loc binecuvantat cu apa tamaduitoare este izvorul de la Manastirea Horaicioara din judetul Neamt. Acest izvor a fost descoperit acum un secol, datorita rugaciunilor monahilor catre Maica Domnului de a le darui un izvor mai aproape de manastire. El izvoraste de sub muntele Feriga si se afla la 50 m de biserica manastirii.
Nu trebuie uitate izvorul de la Manastirea Cetatuia Negru Voda, din judetul Arges si cel de la Biserica Greaca din Braila, descoperit in anul 1863, in vremea efectuarii unor lucrari de constructie la sfantul lacas.
In icoana sarbatorii Izvorul Tamaduirii, Maica Domnului si Hristos se afla intr-un bazin asemanator cu o cristelnita, vasul in care primim Taina Botezului. Fecioara Maria este reprezentata cu mainile inaltate, semn al rugaciunii, iar Mantuitorul binecuvantand cu ambele maini, ca raspuns al rugaciunilor maicii Sale. Din bazin izvoraste apa care are darul tamaduirii bolilor sufletesti si trupesti.
Aceasta icoana exprima ideea ca Fecioara L-a nascut pe Hristos, Care este Datatorul apei vii a Duhului. De altfel, insusi Hristos i-a spus femeii samarinence: "De ai fi stiut darul lui Dumnezeu si cine este Cel ce zice tie: da-mi sa beau, tu ai fi cerut de la Dansul si ti-ar fi dat tie apa vie" (In. 4, 10; In. 7, 38). Crestinii stiu ca "Izvorul Tamaduirii" este o sarbatoare inchinata Maicii Domnului. Insa, avand in vedere ca ea este nedespartita de Fiul ei, ea este si o zi de praznuire a lui Hristos. Mai bine zis, in aceasta zi il sarbatorim in primul rand pe Hristos Cel Inviat, ca Izvor al vindecarilor si apoi pe Maica Domnului, ca persoana care Il poarta neincetat si tainic pe Fiul ei, devind astfel si ea izvor de tamaduire.
Sa ne intareasca Dumnezeu sa bem din Apa cea vie.

 

11 comentarii:

  1. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa fiim sanatosi toti vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu renuntam la reclamatii pare acuzatii litigii favorabile eu parintii bunicii la OMS 1900-vesnic.Niciodata nu ,renuntam la acuzatii la OMS [motivele clare vesnic].Cimpoca vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Avem,, plata la litigii favorabile parchet militar Gorj ,, inregistrare,,,plata in natura[valori bunuri gestiuni, preturi modice fixe,, la banca Carpatica cu,, Anale,, istorice,sa ne dea paguba inapoi mie parintilor si bunicilor sa stiim tot vesnic Transmisiunea mea vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. Avem semnatura eu si rudele peste 93%sora si unchiul si sotul cu toti pomenitii pe acatist sf. Constantin si Elena sunet si minuni comune glascioare de privighecioare, toti vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Au meseria mea ca mine steno in suflete de bine fericire justitie rau parintii, corect de 1/13 arian sovietic cum am cerut 1900-vesnic[Savaot vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  7. Avem semn de Nunti pe maini eu parintii sotul 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Este scris adevarul la Sfatul Popular de noi si bunici Rad...si Tiu....scrisori medicale 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  9. Au oamenii calea drumurile mele 1900-vesnic si tratamentul meu vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  10. Este medicina mea de doctor alternativa cu geanta uniforma coiful si farmacia croitoria bucataria mecanica[role de fisc legea unde],modul felul,schema logica cu tablou clinic la maternitatea de judet Ostr...1900-vesnic gratuit[sange vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  11. au parintii eu sotul cu marturii toate documentele la zi cum s-a facut reflex conditionat scoala mea e la comun iscalit,au sfanta mea Duminica de bine fericire justitie frumos rau 1900-vesnic in capete suflete inimi, vesnic Sunet vesnic rai vesnic.

    RăspundețiȘtergere